Doprava a životní prostředí
- Na základě aktuálně zpracovávané studie provést rozšíření parkovacích zón v nejvíce krizových lokalitách a provést analýzu dalšího rozvoje parkovacích zón ve spolupráci s Hlavním městem Praha.
- Nesnižovat celkový počet parkovacích míst v Praze 4 a provést analýzu možnosti zlepšení parkování v Praze 4.
- Hledat technologie k navýšení počtu parkovacích míst na parkovištích vlastněných městskou částí.
- Podporovat rozvoj bezemisních nebo nízkoemisních dopravních prostředků.
- Politicky podporovat výstavbu nových P+R na okraji území hl. m. Prahy a ve Středočeském kraji.
- Podporovat udržitelnou dopravu a její prvky například v podobě bikesharingu či rozvoj cyklistické infrastruktury a cykloopatření. Za tím účelem hledat a zavádět opatření, která učiní udržitelnou dopravu atraktivnější pro ty, kteří jsou ochotni zanechat automobil doma.
- Spustit projekt výsadby stromů, instalace vodních prvků a rozvoje vodních a parkových ploch.
- Podpořit revitalizaci vodních toků, hospodaření s vodou (například retenční nádrže), zelené střechy a revitalizace vnitrobloků.
- Dál rozvíjet chodníkový program.
- Nainstalovat mobiliář potřebný pro provoz městské části, jako jsou například pítka či cyklostojany, včetně včasné údržby stávajícího mobiliáře.
- Podpořit budování opatření ke zklidnění dopravy, snížit počet projíždějících tranzitních vozidel a případně zároveň zvýšit počet parkovacích míst.
- Podpořit stavbu metra D jako prioritní dopravní stavbu.
- Podmínit výstavbu tramvajových tratí analýzou potřebnosti tak, aby tramvajové tratě vznikaly tam, kde mají skutečný přínos.
- Ve spolupráci s občany připravit požadavky na zlepšení obslužnosti MHD.
- Provést kroky ke snížení hlukové zátěže.
- Zajistit pravidelná měření emisí na kritických místech Prahy 4.
- Podpořit ztišení páteřních komunikací na celém území Prahy 4 vhodnými prostředky minimalizujícími škodlivé dopady na obyvatele.
- Zajistit zpracování Dopravní studie pro jižní sektor Prahy 4, který analyzuje dopady nové výstavby z hlediska dopravy.
- Nepodpořit zvyšování kapacity Vídeňské ulice pro automobilovou dopravu.
- Pokračovat v realizaci projektu Bezpečné cesty do škol.
- V rámci rozpočtových možností zadávat studie oprav a revitalizace ulic, které TSK nepovažuje za páteřní, tudíž je nehodlá opravovat, a na základě těchto studíí potom žádat Magistrát o granty na opravu.
- V duchu generelu veřejných prostranství zadat studii, jak zlepšit prostředí klíčové křižovatky v Podolí a to je ta nad DPS, Podolská x Na Dolinách.