Nelegálně rozdělená zakázka a nákup předražený o 40%

Nouzový stav využila Městská část Praha 4 jako kamufláž pro nelegální rozdělení zakázky a předražený nákup! 16.3.2020 objednala radnice dodání 250 kusů zavlažovacích vaků TREEGATOR za 202 040 Kč. Jeden pytel tak občany Prahy 4 vyšel na 808,16 Kč s DPH. Když se ale podíváte na eshop firmy, při koupi jednoho kusu kýmkoliv z ulice nabízí cenu 713,90 Kč - viz: https://obchod.zavlazovacivaky.cz/zavlazovaci-vaky-treegator/treegator-original-1-ks/. Kdyby radnice nakoupila pytle po jednom, ušetřila by 23.565 Kč!!!

Firma ale dodává pytle i dalším městům, v registru smluv najdete Liberec (582,345 Kč za kus), Praha-Běchovice (582,705 Kč za kus), Písek (584,156 Kč za kus) nebo Lovosice (584,873 Kč za kus) - průměrná cena při větších dodávkách pro města tedy vychází na 583 Kč. Jelikož Praha 4 zaplatila z kus 808 Kč, přeplatila 225 Kč na každém kusu skoro 40% více. V porovnání s ostatními městy jsme zaplatili zbytečně o 77515 Kč více. Proč? Nešly by peníze z rozpočtu utratit lépe Praha 4?

Aby těch problémů nebylo na jednu zakázku málo a aby se vyhnuli projednávání v Radě MČ Praha 4, rozdělili zakázku na dvě - první nákup 250 ks 16.3.2020 a druhý nákup o týden později 24.3.2020 dalších 250 ks. To odporuje nejen zákonu, ale i interním předpisům úřadu.

AKTUALIZACE:

Po zveřejnění této kauzy přispěchal úřad s vysvětlením, že se jedná o omyl: Po zadání objednávky do systému Agendio však došlo k tomu, že systém chybně spároval IČO společnosti a objednávka byla vygenerována s adresou kdesi na Slovensku – konkrétně Diviaky nad Nitricou, 97225 Diviaky nad Nitricou. (...). Systém navíc chybně vygeneroval i cenu a to v tom směru, že cenu včetně DPH zaevidoval jako cenu bez DPH. Ještě týž den byla tato objednávka dodavatelem akceptována a týž den uveřejněna v registru smluv MVČR. (...) Následně byla dne 24.3.2020 vystavena nová objednávka (viz. příloha č.3), která byla ještě týž den uveřejněna v registru smluv MVČR.

Takže by mohlo zdát, že je celá kauza vyřešena. Ale jak se může přesvědčit každý v registru smluv, obě smlouvy jsou i po 3 měsících označeny jako platné, takže je otázkou, kolik skutečně úřad ve finále zaplatí. 

Každopádně je to už několikátý příklad nefunkčnosti kontrolních mechanismů při zpracování objednávek.